projectVerslag van het bestuur - 2013

De stichting heeft in het boekjaar 2013 wederom € 200.000 aan giften ontvangen.

In 2013 heeft AKBHHH zich met name bezig gehouden met het intensiveren van de relaties met de bestaande projecten. Dit heeft geleid tot een nieuwe bijdrage aan het Benares School Fonds. Dit geld is besteed aan de bouw van nieuwe klaslokalen waardoor de Little Stars School in Benares ook onderwijs aan groep 11 en 12 kan aanbieden.

De schenking aan Braille Without Borders is de laatste in de reeks geweest. We zijn blij dat we een aantal jaren hebben kunnen bijdragen aan het opleidingsinstituut in Kerala (ook in India). Een groep social entrepreneurs met een achterstand uit verschillende landen heeft daar een opleiding gevolgd die hun steunt in het maken van een verschil in eigen land.

Natuurmonumenten heeft weer belangrijke stappen gezet in het Herstelplan Buitenplaatsen. In 2013 waren Bantam en Boekesteyn aan de beurt.

De relaties met To Be Worldwide, Home of Hope, Oki en Masarang zijn verder uitgebouwd. Nieuwe projecten werden geëvalueerd, maar dit heeft in 2013 niet tot nieuwe commitments geleid. Wel is er weer een aantal kleinere eenmalige schenkingen gedaan.

Er hebben zich in 2013 geen bestuurswisselingen voorgedaan.

Voor 2014 wordt verwacht dat een zelfde bedrag aan giften wordt ontvangen. De verwachte schenkingen aan projecten zijn iets hoger waardoor we verwachten dat de bestemmingsreserve iets af zal nemen.

De financiële positie van de stichting tenslotte is uitstekend. De stichting heeft over 2013 een bedrag van € 44.377 toegevoegd aan haar bestemmingsreserve. Ultimo 2013 beschikt de stichting over een liquiditeitssaldo van € 1.065.866,- en een te besteden bestemmingsreserve van dezelfde omvang.

Staat van baten en lasten over 2013 in euro’s:

Baten
Ontvangen giften 200.000